fereastra

Ai fost singura ce a intrat la mine în apartament și a rămas…restul au fost doar în trecere; au venit, au văzut, le-a plăcut, au stat un timp și la plecare au furat câte ceva..ca amintire. Dar niciuna nu și-a pus amprenta în vreun fel; că au mai uitat geamul deschis când afară ploua? se mai întâmplă.

Până ai venit tu…ai adus flori, m-ai ajutat să văruim în culori vii, iar la prima ploaie mai serioasă cu geamul lăsat deschis nu ai fugit, ci m-ai ajutat să curățăm, să uscăm, să reparpăm totul; te simțeai ca acasă, te-ai mutat la mine și îmi repetai obsesiv cât de bine te simți..erai în mediul tău.

fereastra2

Sau cel puțin așa credeam; până în momentul când a trebuit să plec de acasă pentru o perioadă, iar la întoarcere ușa era lăsată deschisă și hoțul în sufragerie fura ce apuca și tu erai neputincioasă în fața lui. Ți-am reproșat că l-ai lăsat să intre, că trebuia să fii mai atentă…aveai un an și mai bine de când erai mutată la mine; cum puteai fi atât de neglijentă?

Ți-am reproșat îndelung toate aceste lucruri și te-ai săturat..ai început să spargi tot ce ți-a intrat pe mână : geamuri, uși, ghivecele cu flori frumos mirositoare, ceștile din care sorbeam cafeaua făcută de tine, ai rupt mese, scaune, tot ce ai putut. Și ai plecat.

Nu am fost în stare să strâng de unul singur; am lăsat așa un timp, mă tăiam mereu în cioburi și sângeram..ustura ca dracu’!

Ai mai încercat să vii uneori să strângi dar nu te-am lăsat…rănile erau infectate, mă dureau îngrozitor. Am și acum rămase niște cicatrici. Nu-i așa că se observă? Sunt urâte, știu…

Mă rugai să te las să intri din nou în casă dar nu am mai putut..mă dureau rănile, nu geamurile. În cioburile acelea m-am tăiat mult..atât eu cât și cele care au mai încercat să curețe..iar când se tăiau fugeau fără să mai privească înapoi.

Dar, într-un final, am reușit să strâng totul. Am văruit simplu, acum apartamentul e de un alb curat; am schimbat geamurile, ușile, mobila, am cumpărat cești noi și chiar și niște trandafiri sălbatici în ghiveci. Tu ai venit, ai văzut și ai plecat..nu ți-a mai plăcut.

Eu mă simt bine, mă simt din nou acasă. Și am grijă să închid mereu geamul când afară plouă.

