fericire

Vreau din start să precizez, scoţând în evidenţă un defect în viziunea multora, că nu sunt un om religios..din foarte multe motive; nu vreau să cred că atunci când am probleme alea sunt încercări, iar când îmi e bine sunt ajutat. Dar, cu toate astea, felul în care a putut vorbi un preot astăzi, într-o mini-slujbă organizată la mine la servici, m-a lăsat mut şi chiar a reuşit să îmi aducă un zâmbet pe buze. Mă felicit pentru faptul că am stat să îl ascult, privindu-l ca pe un simplu om, nu ca pe un slujitor al bisericii.

Sfatul primit indirect, sincer spun că aş fi vrut să-l primesc măcar cu o săptămână înainte, dar este bine venit şi acum, şi el sună cam aşa : “Niciodată să nu spuneţi la început de an că vreţi ca acesta să fie unul bun; anul ce începe este ca un caiet nou al unui elev în fiecare an şcolar; abia la final vei vedea ce ai notat în el, ce ai învăţat, ce mai ai de învăţat. Deci doar de tine ţine să ai un an bun.”

Nimic mai adevărat..doar tu decizi dacă vrei să îi mâzgâleşti paginile, dacă vrei să laşi spaţii goale sau dacă vrei să îţi notezi în el toate prostiile. La final de an uită-te ce ai învăţat, vezi la ce te-a ajutat şi dacă e nevoie, repetă.

Contează foarte mult să ai şi “colegi” care să nu îţi dea peste mână, să-ţi mâzgâlească sau să-ţi rupă foile. Tocmai de aceea spun că dacă nu poţi face un bine, măcar nu încurca.

Un alt lucru pe care părintele a pus foarte mult accent era fericirea..două din cinci cuvinte erau “fericire”..nu poţi face nimic în viaţă fără acest ingredient, la fel cum este şi sarea din bucătărie; pur şi simplu nu ai cum dacă nu te simţi bine, dacă nu te trezeşti cu zâmbetul pe buze şi te gândeşti la ceva..eu unul mă gândesc la ce am de făcut în acea zi şi cum îmi place serviciul meu, încerc să îmi găsesc fericirea în el. Aş dori să mi-o găsesc în al treilea cel mai important lucru despre care a vorbit dumnealui, adică în iubire, dar mi-e imposibil..deocamdată.

Voi încheia la fel cum am început, cu vorbele lui, şi vă doresc să vă iubiţi mult!

