accident_elicopter

Deci nu, că mor,dar mor de nervi când văd câte tragedii se întâmplă în ţară şi noi suntem incompetenţi. Da, în minte îmi e proaspăt acum accidentul de elicopter din Mamaia sau de unde a fost mai exact, nu asta e important. În ce eră, în ce epocă de piatră trăim? Oare acel elicopter performant chiar nu avea un sistem de localizare, un gps, un rahat ceva astfel încât să dispară de pe radare şi cineva să se sesizeze în secunda 2? Eu tare cred că toate aparatele noastre de zbor sunt dotate cu staţii de emisie-recepţie pe care le găseşti la orice magazin de piese auto ca să afle piloţii dacă e vreun ambuteiaj cauzat de vreun stol de ciori rătăcit şi să caute altă rută. Şi nu glumesc, sunt revoltat până în măduva oaselor.

Imaginile transmise de televiziuni sunt mai mult decât înfiorătoare..strigăte de ajutor mai multe zeci de minute şi nimeni nu intervine; echipajele de intervenţie ajung după o oră; o ambarcaţiune de salvare aflată pe lac nu intervine din cauza protocoalelor. Dar îmi bag picioarele în ele protocoale..într-o situaţie de asta iei problema în mâini şi nu te mai gândeşti la consecinţe.

Am păţit când lucram pe taxi să duc la secţia de ambulanţă a fostului spital din Bicaz, o tânără care avea o cădere de calciu şi nişte crize ciudate, rămânea fără aer, urât de tot..am ajuns traumatizat acolo; şi trec eu de paznic, mă duc lângă o ambulanţă şi fug după o asistentă ceva, care se uita la televizor..îi explic în grabă  ce se întâmplă în timp ce mergeam spre maşină si dau să o scot pe fată din spate să o bag într-o ambulanţă..moment în care mi se spune că nu poate interveni deoarece mai întâi trebuie sunat la 112, semnalat evenimentul, spusă problema, etc etc (cine ştie cunoaşte cum dai la informaţii de-ţi moare omul până se decid fufele alea ce e de făcut) şi abia apoi să dea ăia confirmarea începerii intervenţiei; Bă, eşti nebun? Am rămas tâmpit dar m-am conformat..nu era mortul meu dar asta era situaţia.

Şi să vină cineva acuma să-mi spună că de fapt câcatul ăla de ministru ce a ajuns acolo după vreo două ore şi de fapt citea mesaje de pe telefon şi cei care au mai spus că echipele de salvare au intervenit în 15 minute nu mânâncă câcat; să îndrăznească doar.

La simulări mereu suntem cei mai buni..intervenţii în forţă, ca la carte, tot tacâmul, nu te poţi…dar în viaţa reală ne cam dă cu virgulă. Să nu uităm cazul avionului pilotat de Adrian Iovan prăbuşit în Apuseni, de care nu ştia nici dracu’ unde e..inapţii pământului.

Sper ca toţi incompetenţii să trăiască aceleaşi chinuri ca cele ale bieţilor oameni care şi-au dat sufletul muncind, în timp ce fundurile lor de pe nişte scaune calde fac protocoale.

Sincere condoleante rudelor si apropiatilor! Aţi pierdut nişte oameni dragi vouă, dar acum aveţi nişte eroi pentru eternitate!

